Den 22 mars är det premiär för Masked Singer - och samtidigt börjar historien om Fjärilen, Malacos logo och maskot, och dess försök att komma med i programmet. I en serie avsnitt på sociala medier får vi följa Malaco-fjärilen när den försöker övertyga allt och alla om att han är den ultimata deltagaren för Masked Singer.
– Malacovarumärket står för optimism och om att förhöja glädjen i vardagen, och därför tyckte vi det vore roligt om varumärket fick leva ut sina egna värderingar i den verkliga världen, och outtröttligt kämpa för att komma med i Masked Singer, säger Smilla Luuk, kreatör på TBWA.
Vidare berättar Carl Abrahamsson, Brand Manager för Malaco, att de ständigt letar efter sätt att ta sina sponsorskap till nästa nivå, så det inte bara blir en affisch med två loggor bredvid varandra, utan något som engagerar mottagarna, vilket den här idén verkligen gör! Just sponsorskapet med Masked Singer, ett engagerande program som samlar familj och vänner i tv-soffan till helgen, passar perfekt till Malacos budskap om att det är Lördag hela veckan.
Kampanjen går live under vecka 12 och kommer synas i Metas plattformar och på TikTok under namnet Malacofjarilen_official, samt på Youtube och Aftonbladet. Kampanjen kompletterar Malacos billboardsponsring i TV i anslutning till programmets sändningar.
I samband med premiären av Masked Singer går även startskottet för Malaco-fjärilens alla påhitt på sociala medier, så se till att hålla utkik och hjälp gärna till att peppa fjärilen till att fortsätta sin kamp om att få komma med i Masked Singer – för vem vet, kanske är det någon spännande person som döljer sig bakom masken?